Personal information


Anu Valtonen
Professor of marketing

Tel. +358-16-341 2635,
Mobile +358 40 525 0849

 


E-mail: first.lastname@ulapland.fi

Key research interests

Cultural theories on consumption and marketing, qualitative methodologies, time studies, leisure studies, and services.

Publications

  • Moisander, Johanna and Anu Valtonen (2006) Cultural Marketing and Consumer Research: Analytics of Cultural Practice, European Advances in Consumer Research, 7, 565-570.
  • Valtonen, Anu (2005) "Ryhmäkeskustelut - millainen metodi?" teoksessa Haastattelu. Tutkimus, tilanteet ja vuorovaikutus, toim. L. Tiittula ja J. Ruusuvuori, [’Focus groups method’ in Interaction and Context in Interviews], Tampere: Vastapaino
  • Valtonen, Anu (2004) Rethinking free time. A study on boundaries, disorders, and symbolic goods, Acta Universitatis Oeconomicae Helsingiensis, A-236, Helsinki: Helsinki School of Economics.
  • Valtonen, Anu (2004) "Sleep: a leisure pleasure manufactured in the market", in Manufacturing leisure: Innovations in fun, leisure and well-being, eds. M. Pantzar and E. Shove, National Consumer Research Center Publications, Helsinki
  • Moisander, Johanna & Anu Valtonen (2002) Tietoyhteiskunta - tehoyhteiskunta: Helpommin, nopeammin, tehokkaammin. Teoksessa: Uusitalo, L. (toim.) Kuluttaja Virtuaalimarkkinoilla, Helsinki: Edita, 224-50.
  • Markuksela Vesa & Valtonen Anu (2006) "Kalastusmarkkinoilla tutkimattomia kasvumahdollisuuksia", Tieto & Trendit 6-7, 77-79.