• 14.11.2016 14:00

    HAKA-kirjautumispalvelu päivitetään uuteen versioon keskiviikkona 23.11.2016 klo 16.15-16.45. Huoltokatkon aikana HAKA-kirjautumispalvelua ei voi käyttää. Mikäli HAKA-kirjautuminen järjestelmään on jo suoritettu, olemassa olevat istunnot eivät katkea huoltokatkon vuoksi.

  • 14.11.2016 10:00

    Palveluissamme Optimassa on häiriötilanne, joka on alkanut 14.11 klo 9:25 DNA on vahvistanut runkoverkko-/sähkövian, mikä vaikuttaa myös konesaliin jossa Optima-palvelimet ovat.

    Korjaavat kiireellisenä. Aika-arvioita ei ole.

    Tiedotamme välittömästi, kun palvelu alkaa toimia tai kun saamme tietoa ongelman korjautumisajasta.

    Pahoittelemme tilannetta. Discendum Oy

  • 9.11.2016 8:00

    Lapin yliopiston tietoliikenneverkossa on käyttökatko tiistai-iltana 15.11.2016 kello 21.00 - 23.00 Käyttökatko koskee yliopiston kiinteistöjä. Katkon aikana verkkopalvelut ja internetyhteydet eivät toimi.

    Pahoittelemme käyttökatkosta mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.

    Lisätietoa /Further Information IT-palvelut p. 040 4844 333 servicedesk@ulapland.fi

Ajankohtaista

 

LUC IT-palvelualue tiedottaa:

Tiedote Lapin yliopiston IT-tukipalvelun kehittämisestä

Lapin yliopistossa otetaan käyttöön LUC IT-palvelualueen yhteisen toimintamallin mukainen IT-Palvelupiste 21.3.2012. Palvelupiste palvelee asiakkaitaan ensisijaisena yhteydenottokanavana kaikkien IT-palveluiden osalta.

Palvelupisteen tavoitteena on tehostaa IT-palvelupyyntöjen suorittamista ja vapauttaa IT-henkilöstön aikaa myös kehitystehtäviin. Samassa yhteydessä IT-palvelut ottaa käyttöönsä LUC IT-palvelualueen yhteisen Altiris-tietojärjestelmän, johon tukipalvelupyynnöt kirjataan, ja jonka avulla työnohjaus tapahtuu reaaliaikaisesti ja jossa palvelupyynnöt tarvittaessa siirtyvät asiantuntijoille ratkaistaviksi. Tietojärjestelmän käyttö mahdollistaa myös tukipalvelun mittaamisen ja sen jatkuvan kehittämisen mittaustiedon pohjalta. Lapin yliopistossa on käytetty Altiris-työpyyntöjärjestelmää vuodesta 2006.

LUC IT-palvelualueella yhteisen toimintamallin mukainen tukipistetoiminta on käynnistetty koulutuskuntayhtymä Lappiassa sekä Rovaniemen koulutuskuntayhtymässä. Vuoden 2012 alussa kaikki IT-palvelupisteet käyttävät samaa palvelupyyntötietokantaa, mikä mahdollistaa IT-asiantuntemuksen joustavan käytön yli asiakasrajapintojen, Lappian, Lapin yliopiston ja RKK:n välillä.

Palvelupisteen käynnistämisen aiheuttamat muutokset asiakkaalle
• Kaikki IT-palvelupyynnöt tehdään palvelupisteen kautta, joko soittamalla tai lähettämällä sähköpostia.
• Palvelupyyntöjen käsittelyä seurataan jatkuvasti ja käyttäjälle tulee tieto palvelupyynnön tilasta sähköpostitse.
• Palvelupiste ohjaa lähituen toimintaa.
o Suurin osa palvelupyynnöistä voidaan hoitaa välittömästi puhelun aikana tai sähköpostin saavuttua.
o Palvelupiste ohjaa lähituen tarvittaessa yksikköön.

o Palvelupisteessä (ServiceDeskissä) Lapin yliopiston henkilökuntaa palvelee yliopiston IT-henkilökunta.
  - Yhteystiedot: servicedesk@ulapland.fi puhelin 040 4844 333 tai lyhytvalinta 4333
  - MTI:n Viirinkankaan henkilöstö ottaa ensisijaisesti palvelupyynnöissään
          yhteyttä RKK:n palvelupisteeseen, p. 0207 985 800 tai servicedesk@redu.fi 
  -( Harjoittelukoululla ja Arktisessa keskuksessa on omat toimipisteessä paikalla olevat tukihenkilöt).

Asiakkailtamme toivomme tukipalvelupisteen käynnistämisen jälkeen
• Käyttäkää jatkossa vain palvelupistettä yhteydenotoissa tukipalveluihin.
• Tiedottakaa ajoissa tiedossa olevista tulevista tarpeistanne palvelupisteeseen.
• Ollessanne yhteydessä palvelupisteeseen, ottakaa huomioon seuraavat asiat:
o Pyynnöt kirjataan järjestelmään, se vie hieman aikaa.
o Palvelupiste tarvitsee pyyntöön liittyvät oleelliset tiedot.

Lisätietoja:
IT-palvelualueen päällikkö Markku Taipale
Lapin korkeakoulukonserni
Puhelin 020 798 5387
markku.taipale@ramk.fi
www.luc.fi

Atk-palvelujen uutiset
HAKA-kirjautumispalvelu päivitetään uuteen versioon keskiviikkona 23.11.2016 klo 16.15-16.45. 14.11.2016
HAKA-kirjautumispalvelu päivitetään uuteen versioon keskiviikkona 23.11.2016 klo 16.15-16.45. Huoltokatkon aikana HAKA-kirjautumispalvelua ei voi käyttää. Mikäli HAKA-kirjautuminen järjestelmään on jo suoritettu, olemassa olevat istunnot eivät katkea huoltokatkon vuoksi.
Optiman häiriötiedote ma 14.11 14.11.2016
Palveluissamme Optimassa on häiriötilanne, joka on alkanut 14.11 klo 9:25 DNA on vahvistanut runkoverkko-/sähkövian, mikä vaikuttaa myös konesaliin jossa Optima-palvelimet ovat.

Korjaavat kiireellisenä. Aika-arvioita ei ole.

Tiedotamme välittömästi, kun palvelu alkaa toimia tai kun saamme tietoa ongelman korjautumisajasta.

Pahoittelemme tilannetta. Discendum Oy

Tietoliikenneverkon käyttökatko tiista-iltana 15.11.2016 9.11.2016
Lapin yliopiston tietoliikenneverkossa on käyttökatko tiistai-iltana 15.11.2016 kello 21.00 - 23.00 Käyttökatko koskee yliopiston kiinteistöjä. Katkon aikana verkkopalvelut ja internetyhteydet eivät toimi.

Pahoittelemme käyttökatkosta mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.

Lisätietoa /Further Information IT-palvelut p. 040 4844 333 servicedesk@ulapland.fi