tuki_banneri470x150.gif 

HENKILÖKUNNAN  IT-PALVELUPISTE

Yhteystiedot:

www.ulapland.fi/itpalvelupiste

 

Lyhyt kuvaus

Henkilökunnan IT-palvelupiste tukee ja opastaa Lapin yliopiston henkilökuntaa  IT-palveluiden tehtäväalaan kuuluvissa palveluissa.  Henkilökunta lähettää yhteen palveluosoitteeseen (servicedesk@ulapland.fi) kaikki IT-palveluiden tehtäväalaan kuuluvien palveluiden kysymykset. Tehtävät jaetaan toiminnanohjausjärjestelmän avulla palvelupisteen asiantuntijoiden ratkaistavaksi.

 

Palvelun tarkempi sisältö
IT-palvelupiste tarjoaa seuraavia palveluja:

1. Käyttäjätunnusten luovutus sekä tuki käyttäjätunnusten ongelmatilanteissa.
2. \\halla\home\ eli käyttäjien henkilökohtainen suojattu tallennuspalvelu (H: -asema)
3. Ohjelmien asennus sekä etäasennuspalvelu
4. Ohjelmien hankinta (hankintapyyntö ohjataan asiantuntijalle)
5. Tietokoneiden asennus, päivitys ja huolto (pöytäkoneet ja kannettavat)
6. Lainakoneiden välitys (asiakas noutaa lainakoneen palvelupisteestä)
7. Tulostuspalveluiden ylläpito
8. Tietoverkkopalveluiden ylläpito, langaton verkko, lankaverkko (tietojärjestelmiin liittyvät ongelmatilanteet ohjataan asiantuntijalle. Uuden tietojärjestelmän hankintaan liittyvä ohjeistus on intrassa: https://intra.ulapland.fi/Suomeksi/Ohjeita/Tietohallinto--ja-IT-palvelut/ICT-projektisalkku )
9. Neuvonta ja opastus

 

Palvelun rajaukset
Palveluaika: ma–pe 8–16


Päivystys:
Tuki on saatavilla IT-palvelupisteen aukioloaikoina.