IT-palveluiden sivut on uusittu  6/2014

Tietohallinto ja IT-palvelut

 Tuki ja Opastus

 

HelpDesk

HelpDesk palvelee opiskelijoita IT-asioissa. Palvelupiste sijaitsee yliopiston päärakennuksessa Yliopistonkatu 8, D-siipi 1.kerroksessa, kahvila Lovisaa vastapäätä. Aukioloajat:

ma - pe kello 10:00 - 19:00

lauantaisin kello 10:00 - 14:00

 

HelpDeskin sähköpostiosoite on helpdesk(a)ulapland.fi ja puhelinnumero (040) 4844 488. Yhteydenotot tulee mahdollisuuksien mukaan hoitaa sähköpostitse.


Opastus

  • Annamme neuvoja yleisesti tietokoneen käyttöön liittyvissä kysymyksissä
  • Opastamme tietokoneesi liittämisessä yliopiston langattomaan verkkoon
  • Opiskelijoiden kotikäyttöohjelmistot ja opiskelijakannettavat
  • Sähköpostijärjestelmät, tunnukset ja salasanat
    • Lisätiedot käyttäjätunnuksesta ks. käyttöoikeus ja tunnistuspalvelut
    • Jaamme tietoa sähköpostin lupakäytännöstä
    • Jaamme uudet tunnukset (henkilöllisyys todistettava)
    • Autamme jos salasanasi tai käyttäjätunnuksesi ei toimi
    • Unohtuneen salasanan tilalle annamme uuden (henkilöllisyys todistettava)  
    • Jos yliopiston sähköpostisi ei toimi, etsimme vian ja korjaamme sen.

      HUOM! Emme luovuta tunnuksia/salasanoja puhelimen emmekä sähköpostin välityksellä  

  • Tulostus- yms. tietokoneongelmat
    • Jos luokan kirjoitin ei toimi, ilmoita asiasta HelpDeskiin (ilmoitathan luokan/tilan numeron) 
    • Tulostusjonojen purku tapahtuu HelpDeskissä
    • Vaihdamme kirjoitinten värikasetit (IT-luokkien mustavalkotulostimet). Ilmoita HelpDeskiin luokan numero ja jos tulostimia on useita, mikä tulostin on kyseessä
    • Lisäksi annamme pika-apua, jos tietokoneet tai kirjoittimet eivät toimi.
Tiedostot