Väitöskirjat
 
Alila_kansi_235px.jpg

”Työnohjaus auttaa löytämään omia vahvuuksia ja …toimintakulttuurin luomisessa” Työnohjaus inklusiivisen opettajuuden tukena

16.5.2014

Sanna Alila

Suomalaiselle koululaitokselle uusi haaste on kaikille yhteisen koulun eli inklusiivisen koulun kehittäminen. Opettajuus on yhä enemmän moniammatillista yhteistyötä ja vaatii joustavaa sekä osallistavaa työskentelyotetta. Miten opettajat selviävät uusista toimintavoista?

Tämän tutkimuksen keskiössä on opettajien työnohjaus. Tarkoituksena on selvittää sitä, miten työnohjaus voi tukea inklusiivista opettajuutta ja sen kehittymistä. Tuloksina kuvataan työnohjauksesta saatu yksilöllinen, opettajan ammatillista kasvua voimaannuttava tuki ja yhteisöllinen, koulun toimintakulttuuria edistävä tuki. Tutkimushenkilöinä puhuvat opettajataustaiset työnohjaajat.

KM, erityisopettaja Sanna Alila toimii ohjaavana opettajana Oppimis- ja ohjauskeskus Tervaväylässä. Hän on myös työnohjaaja sekä Suomen työnohjaajat ry:n jäsen.

Open_Access_logo_40px.png
Verkkopalvelumme käyttää evästeitä, lue lisää. Jatkamalla sivuston selailua hyväksyt evästeiden käytön. [Hyväksyn ehdot]
OK