• Weboodi
  • Outlook
  • Finna
  • Tenttis
  • Optima
  • Moodle
Kasvatus ja opetus
 
seikkaillen_II_kansi_235px.jpg

Seikkaillen elämyksiä II. Elämyksen käsitehistoriaa ja käytäntöä

3.2.2010

Näkökulmia ja välineitä seikkailutoiminnan ja seikkailupedagogiikan käsitteelliseen haltuunottoon ja käytännön työhön.

Seikkaillen elämyksiä II -teoksessa tarkastellaan elämyksen ja kokemuksen käsitehistoriaa, pohditaan toiminnan ja sivistyksen suhdetta filosofisesti ja teoreettisesti sekä valaistaan käytännön seikkailutoimintaa eri kasvatuksen ja kuntoutuksen alueilla. Aiheiden käsittely on tärkeää tänä päivänä. Aikaamme on luonnehdittu tieto- ja teknologiakulttuuriksi, jossa tunneelämykset hautautuvat kiireeseen ja välinpitämättömyyteen. Teos osoittaa, että elämyksiä ja kokemuksia hyödyntämällä annetaan kasvulle ja sivistykselle ainutlaatuinen mahdollisuus myös tässä ajassa.

Ostoskarry_40px.png


Sisällys:

Artikkeleiden kirjoittajat

Timo Latomaa ja Seppo J.A. Karppinen
Elämys, kokemus – teoriaa ja käytäntöä

Kari Väyrynen
Elämyksestä elämysyhteiskuntaan – käsitehistoriaa ja kritiikin lähtökohtia

Ari Kivelä
Toiminta – elämys – sivistys

Juha Perttula
Eksistentiaalisen elämyspedagogiikan luonto ja teot

Timo Latomaa
Kokemuksen rakentumisesta ja ymmärtämisestä

Seppo J.A. Karppinen
Seikkailukasvatus – erilainen tapa opettaa ja oppia

Arja Manninen-Riekkoniemi ja Risto Parttimaa
Seikkailukasvatuksen menetelmiä kouluopetuksessa – alakoulun näkemys

Virpi Louhela
Seikkailu opetusmenetelmien monipuolistajana

Seppo Saloranta
Ympäristökasvatus ja seikkailu – käytännön toteutusta luontokoulussa

Raija Erkkilä
Seikkailupedagogiikkaa opettajankoulutuksessa – Ammatillisiksi opettajiksi opiskelevien kokemuksia seikkailukasvatuksen opintojaksolta

Päivi Lindholm ja Jorma Väisänen
Seikkailutoiminnan kehitykselliset ja terapeuttiset tavoitteet – kehityspsykologinen ja psykiatrinen näkökulma seikkailutoimintaan

Verkkopalvelumme käyttää evästeitä, lue lisää. Jatkamalla sivuston selailua hyväksyt evästeiden käytön. [Hyväksyn ehdot]
OK