Linkola-Aikio, I.-A., Äärelä-Vihriälä, R., & Keskitalo, P. (2025). Leadership Transforming the Past and Present Educational Landscape in Sápmi. teoksessa E. Conde, & C. Wood-Donnelly (Toimittajat), The Routledge Handbook of Arctic Governance (Sivut 168-185). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781003371885
Keskitalo, P., & Jannok Nutti, Y. (2025). Strategies for Sámi Teacher Education with a Sustainability Perspective. teoksessa H. Harju-Luukkainen, S. Garvis, J. Kangas, J. Maroco, M. Maunula, & M. Maunumäki (Toimittajat), Generating Sustainable Futures Through Teacher Education: Globally Rethinking Higher Education (Sivut 157-174). Springer. https://doi.org/10.1007/978-981-96-3329-6_10
Drugge, A.-L., Sollid, H., Olsen, T., & Keskitalo, P. (2024). Ethics in Sami Educational Research. teoksessa P. Keskitalo, T. Olsen, A.-L. Drugge, & R. Rahko-Ravantti (Toimittajat), Girjjohallat girjáivuođa - Embracing Diversity: Sami education theory, practice and research (Sivut 87-106). Brill. https://doi.org/10.1163/9789004714847_006
Keskitalo, P., Olsen, T., Drugge, A.-L., & Rahko-Ravantti, R. (Toimittajat) (2024). Girjjohallat girjáivuođa - Embracing diversity: Sami education theory, practice and research. Brill. New Research - New Voices Nro 12. https://doi.org/10.1163/9789004714847
Keskitalo, P., & Olsen, T. (2024). Review of Indigenous Education and Sami Pedagogy: Key Tendencies and Notions. teoksessa P. Keskitalo, T. Olsen, A.-L. Drugge, & R. Rahko-Ravantti (Toimittajat), Girjjohallat girjáivuođa - Embracing Diversity: Sami education theory, practice and research (Sivut 35-58). Brill. https://doi.org/10.1163/9789004714847_003
Utsi Gaup, E., Keskitalo, P., Korte, S.-M., & Moore, S. (2024). Sámi teacher education emphasising land-based approaches for Indigenous rights. teoksessa A. Osler, & B. Goldschmidt-Gjerløw (Toimittajat), Nordic Perspectives on Human Rights Education: Research and Practice for Social Justice (Sivut 169-181). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781003340676
Linkola-Aikio, I.-A. (2024). Students’ Language Attitudes in an Indigenous Sami School. teoksessa P. Keskitalo, T. Olsen, A.-L. Drugge, & R. Rahko-Ravantti (Toimittajat), Girjjohallat girjáivuođa - Embracing Diversity: Sami education theory, practice and research (Sivut 149–168). Brill.
https://doi.org/10.1163/9789004714847_009