Kemissä käynnistyy toukokuussa asiakaspalvelukoulutus, johon sisältyy myös kilpailu parhaasta lappilaisesta palvelusta Kemin seudulla.
Kemissä Palvelua Sydämellä -asiakaspalvelukoulutus on kohdistettu palvelu- ja matkailualan yrityksille. Myöhemmässä vaiheessa koulutusta voidaan antaa myös julkisyhteisöille. Koulutus käynnistyy toukokuussa.
Koulutukseen yhdistetään kilpailu parhaasta lappilaisesta palvelusta Kemin alueella. Kilpailu perustuu asiakaspalautteisiin. Kemin kaupunki julkistaa kilpailun voittajan vuoden 2007 lopulla. Kilpailua on tarkoitus jatkaa myös tulevina vuosina. Kilpailun tavoitteena on herättää palvelu- ja matkailualan yritykset ja niiden henkilöstö syventämään omaa osaamistaan.
Koulutuksen aikana nostetaan esille menestymisen peruspilareita asiakaspalvelussa. Hyvä asiakaspalvelu on kilpailuetu, jossa huomioidaan mm. erilaiset asiakasryhmät, yrityksen toimintaympäristö, asiakaspalveluosaamisen taso, johtajan ja henkilöstön asennoituminen, viestintätaidot ja toiminnan suunnitelmallisuus. Koulutuksessa mietitään myös systemaattista asiakaspalautteen keräämistä, asiakaspalvelun kehittämistä sekä yrityksen palvelun pelisääntöjen luomista.
Valtakunnallisen Palvelua Sydämellä -asiakaspalveluvalmennus on maaseutupolitiikan yhteistyöryhmän alaista koulutusta. Kemin malli tulee toimimaan valtakunnallisena pilottina. Lapissa Palvelua Sydämellä -verkoston toimintaa koordinoi Lapin yliopiston koulutus- ja kehittämispalvelut. Koulutus on osin EU:n ja Lapin lääninhallituksen rahoittamaa. Kemissä yhteistyökumppanina toimii Kemin kaupunki.
Lisätietoja:
Koulutuspäällikkö Tarja Tammia
Puhelin (016) 34 2973 tai 040 721 3994
LaY/Viestintä/OT