Uutiset 2012

Laajakulma: Verkon pauloissa

30.3.2012

Viestintäpäällikkö Olli Tiuraniemi käsittelee Laajakulma-blogissaan Lapin yliopiston verkkoviestinnän tilaa ja tulevaisuutta.

Tiuraniemen mukaan ohi ovat ajat, jolloin viestintä oli yksisuuntaista tiedon jakamista eri kanavien kautta. Nyt asiakkaita pitää sitouttaa organisaatioon vuorovaikutteisesti uskottavan brändin avulla. Nykyajan brändin pitää olla dynaaminen ja sosiaalinen, myös verkossa alati kehittyvä ja näkyvä ajantasainen kokonaisuus.

– Verkko edellyttää kullekin alustalle sopivaa sisältöä. Tässä suhteessa myös Lapin yliopiston sivut kaipaavat verkon nurkkiin kertyneen tiedon siivoamista ja inventaarion tekemistä siitä, mikä tieto on edelleen relevanttia ja mikä ei, Tiuraniemi kirjoittaa.

Tiuraniemen mukaan yliopistomme ei voi aliarvioida verkossa olemista missään suhteessa. Organisaation brändipersoonallisuuden on oltava ajan tasalla ja erityisesti verkossa, koska siellä organisaatio näkyy kokonaisuutena.

Blogi kokonaisuudessaan osoitteessa: www.ulapland.fi/laajakulma