Uutiset 2010

Lapin korkeakoulukonsernille uusi visuaalinen ilme

27.5.2010

Lapin korkeakoulukonsernin visuaalinen ilme julkaistiin virallisesti konsernin neuvottelukunnan järjestämässä seminaarissa keskiviikkona 26. toukokuuta.

Lapin korkeakoulukonsernin visuaalista ilmettä on suunniteltu yhteistyössä Ajatus Oy:n kanssa. Uusien www-sivujen teknisestä suunnittelusta ja toteutuksesta vastaa Tietotalo Oy. Ajatus Oy:n rakentamassa brändipersoonallisuudessa korostuvat lappilaisuus, yhteenliittyneisyys sekä erikoistuminen ydinosaamisalueisiin.

Lapin korkeakoulukonsernin uusi tunnus on yhdistelmä jäkäläkuviosta, LUC-logosta (sanoista Lapland University Consortium) sekä Lapin korkeakoulukonserni -tekstiosasta.

Monimuotoinen jäkälä muodostaa kauniita, monen eri lajin värikkäitä kasvustoja korkeimmillekin tunturihuipuille eli sinne, missä muut elolliset eivät pärjää. Jäkälä edustaa Lappia, pohjoisuutta yleensä, kestävyyttä (laatua), kukoistusta ja yhdessä toimimisen voimaa. Hennonvihreänä, elävänä organismina se kertoo jatkuvasta kasvusta ja kehittymisestä.

Konsernin uusi slogan on Pohjoista valoa – Northern light. Valo symboloi sloganissa tietoa ja sivistystä, jonka tarjoaminen ja välittäminen on konsernin ydintehtävä.

Ilmeen julkistamiseen neuvottelukunnan seminaarin yhteydessä johdatteli yhteistyössä Rovaniemen ammattikorkeakoulun virtuaaliohjelmoinnin laboratorio PLABin kanssa toteutettu johdantovideo. Videossa hyödynnettiin PLABin maavisu-hankkeessa työstettyä virtuaalista aluemallia Ylläksen seudulta. Lisäksi Taina Torvela Ajatus Oy:ltä esitteli tehdyn brändin rakennustyön tuloksia. Lopuksi esiteltiin Lapin korkeakoulukonsernin tuoreet www-sivut, jotka löytyvät osoitteesta www.luc.fi. Lapin korkeakoulukonserni löytyy nyt myös Facebookista, jonne linkki löytyy konsernin uusilta sivuilta.