Palvelua Sydämellä -koulutuksella parannetaan pienten matkailuyritysten asiakaspalveluosaamista. Koulutuksen tavoitteena on edistää pienten matkailuyritysten laatuajattelua sekä tiivistää yritysten keskinäistä yhteistyötä ja vertaisoppimista.
Lapissa toteutettavan Palvelua Sydämellä -koulutuksen keskeisenä tavoitteena on matkailupalveluiden laadun kohottaminen erityisesti maaseutumatkailussa. Hankkeessa koulutetaan alalle uusia valmentajia. Lisäksi maaseutumatkailun pienyrityksistä muodostetaan Lappiin koulutusryhmä, jolle kehitetään tarpeellinen koulutus- ja valmennusmateriaali. Tavoitteena on edistää koulutuksen avulla pienten matkailuyritysten laatuajattelua sekä tiivistää yritysten keskinäistä yhteistyötä ja vertaisoppimista.
Yritys saa koulutuksen kautta laatumerkin, joka on välttämätön tulevaisuudessa myös pienten matkailuyritysten menestykselle. Mm. Matkailun edistämiskeskus edellyttää vuonna 2006, että sen kampanjoissa mukana olevilla yrityksillä on jonkinlainen laatusertifiointi toiminnastaan.
Valtakunnallisen Palvelua Sydämellä -asiakaspalveluvalmennuksen ja valmentajarenkaan on kehittänyt maa- ja metsätalousministeriön alainen Maaseutumatkailun teemaryhmä. Lapissa Palvelua Sydämellä -verkoston toimintaa koordinoi Lapin yliopiston täydennyskoulutuskeskus. Pilottina käynnistetty koulutus kestää Lapissa kaksi vuotta. Koulutus on EU:n, Lapin lääninhallituksen ja yritysten rahoittama.
Lisätietoja:
Koulutuspäällikkö Tarja Tammia
Puhelin 016 - 34 2973 tai 040 721 3994
Sähköposti: ttammia@ulapland.fi
Tiedote/LaY/Viestintä/Olli Tiuraniemi