Lapin yliopistossa alkaa syyskuussa 2005 valtakunnallinen Palvelua Sydämellä -koulutus, jonka tavoitteena on kehittää erityisesti maaseutumatkailuyritysten osaamista.
Palvelua Sydämellä -asiakaspalvelukoulutuksessa perehdytään laadun peruspilareihin ja annetaan yrittäjille uusia välineitä asiakaspalvelun toteuttamiseen ja sen onnistumisen seuraamiseen.
Koulutuksen tavoitteena on edistää erityisesti pienten matkailuyritysten laatuajattelua ja edesauttaa toiminnan kehittämistä kokonaisvaltaisesti sekä tiivistää yritysten keskinäistä yhteistyötä ja vertaisoppimista.
Matkailun edistämiskeskus edellyttää, että vuonna 2006 sen kampanjoissa mukana olevilla yrityksillä on systemaattinen asiakaspalvelujärjestelmä. Palvelua Sydämellä koulutus onkin hyvä alku käynnistää systemaattinen asiakaspalautejärjestelmä yrityksessä.
Yritysvalmennuksen lisäksi Lapin yliopiston aluekehitys- ja innovaatiopalvelut käynnistää myös Palvelua Sydämellä valmentajien koulutuksen loka-marraskuussa 2005. Valmennuksen aikana yrityksessä tehdään palvelun itsearviointi, määritellään yrityskohtainen asiakaspalvelu ja sen tavoitetaso, laaditaan kehityssuunnitelma yritys- ja henkilökohtaisella tasolla sekä käynnistetään asiakastyytyväisyyden seuranta.
Lisätietoja:
Koulutuspäällikkö Tarja Tammia, puhelin (016) 341 2973 tai 040 721 3994
sähköposti: etunimi.sukunimi@ulapland.fi
http://www.ulapland.fi/palveluasydamella-lappi
LaY/Viestintä/OT