Opiskelu

YTHS otti käyttöön digitaalisen asiointipalvelun

12.1.2017

Ylioppilaiden terveydenhoitosäätiö on ottanut käyttöön uuden digitaalisen palvelun, jonka kautta opiskelijat voivat varata aikoja verkossa ja viestiä tietoturvallisesti YTHS:n ammattilaisten kanssa. Opiskelija pääsee varaamaan itselleen sopivimman ajan verkossa hoidontarpeen arvioinnin jälkeen.

Vuoden 2017 aikana verkkopalveluun lisätään digitaalisia oirekyselyjä, jotka nopeuttavat palveluprosessia. Jatkossa palvelu laajenee myös tutkimustulosten näkyvyyteen ja kohdennetun terveydenedistämistiedon välittämiseen. Vuodesta 2009 YTHS:ssä käytössä ollut sähköinen terveystarkastus tehdään jatkossa niin ikään verkkopalvelun kautta.

Palvelu liittää yhteen terveydenhuollon ammattilaisten ja potilaiden tarvitsemat toiminnot. Palvelun on toimittanut Vitec Oy yhteistyössä Medixine Oy:n kanssa.

Palvelujen digitalisointi jatkuu

YTHS digitalisoi palvelujaan jatkuvasti. Etävastaanotot, seksitautien etätestaus ja opiskelijan sähköinen asiointi ovat jo käytössä olevia toimintatapoja. Tavoitteena on edelleen lisätä digitaalisia palvelukanavia, jotta olemassa olevat voimavarat voidaan kohdentaa oikein, vaikuttavasti ja asiakkaille mieluisalla tavalla.

Lisätietoja:

Toimitusjohtaja Katariina Poskiparta, p. 050 396 0010, katariina.poskiparta (at) yths.fi
Viestintäpäällikkö Marjut Gerkman, p. 046 876 9722, marjut.gerkman (at) yths.fi

yths.fi http://www.yths.fi/  
facebook.com/ylioppilaidenterveydenhoitosaatio https://www.facebook.com/ylioppilaidenterveydenhoitosaatio  
@YTHS_FIN

Tiedote/YTHS