Lapin yliopiston taiteiden tiedekunnassa alkaa syyskuussa 2005 kaksi yritysten viestintä- ja muotoiluosaamista edistävää kurssia, jotka on tarkoitettu erityisesti yritysten markkinoinnista, viestinnästä ja tuotekehityksestä vastaaville henkilöille.
Yritysviestinnän ABC -koulutus on tarkoitettu vastaperustetuille tai markkinoinnin tarpeellisuuteen havahtuneille yrityksille. Koulutuksen tarkoituksena on perehdyttää etenkin uusi yrittäjä yrityskuvan rakentamiseen ja oman yrityksen markkinoinnin suunnitteluun. Tavoitteena on auttaa yrittäjää määrittelemään yrityksensä viestintätarpeet sekä pohtia keinoja haluttujen viestintäratkaisujen toteuttamiseksi ja budjetoimiseksi. Kurssi alkaa 13. syyskuuta ja se kestää 32 tuntia.
Muotoilulla lisäarvoa liiketoimintaan -koulutuksen tavoitteena on antaa kokonaiskuva muotoilun ja markkinoinnin merkityksestä osana yrityksen liiketoimintaa. Tässä yhteydessä muotoilu sisältää kaiken yrityksen informaation perinteisestä viestinnästä tuotteiden ja toimintaympäristön välittämään mielikuvaan. Koulutus on suunnattu yrityksen johtotehtävissä, markkinoinnissa, viestinnässä ja tuotekehityksessä työskenteleville henkilöille, jotka haluavat hyödyntää muotoilua yrityksen liiketoimintastrategiassa. Koulutus on laajuudeltaan 30 opintopistettä (20 ov) ja se kestää syyskuusta 2005 maaliskuuhun 2006.
Lisätietoja:
Maria Keskipoikela, (016) 341 2346 tai 0400 500 222
Sähköposti: Etunimi.Sukunimi@ulapland.fi
www.ulapland.fi/ttk/taydennyskoulutus
LaY/Viestintä/OT