Uutiset 2014

Pelialan huipputekijöitä Rovaniemi Game Dev Day -seminaarissa

17.11.2014

Kuusi pelialan huipputekijää kertoo pelien kehittämisestä ja pelialasta Rovaniemi Game Dev Day -seminaarissa torstaina 27. marraskuuta. Tarkastelussa ovat muun muassa oppimispelit, pelien visuaalinen toteutus sekä liiketoiminnan huomioiminen pelisuunnittelussa. Seminaari on maksuton ja avoin kaikille kiinnostuneille.

Keith Devlin, Stanfordin yliopisto / BrainQuake, puhuu seminaarissa peleihin perustavasta matematiikan opiskelusta ja Harri Ketamo SkillPixelsistä oppivista tekoälyistä hyöty- ja viihdepeleissä. Arto Mikkola Supercellistä kertoo pelien visuaalisen toteuttamisen tavoista. Celine Pasula Grand Crusta tarkastelee tuottamista ja talouskysymyksiä pelinkehityksessä ja Markus Pasula Grand Crusta pelisuunnittelua ja luovaa johtamista. Sonja Ängeslevä SmallGiantGamesistä avaa pelisuunnittelun prosessia ideasta valmiiseen peliin, näkökulmanaan erityisesti pelin kohderyhmä ja bisnesmalli.

Rovaniemi Game Dev Day -seminaari 27.11.2014

Seminaari järjestetään Lapin ammattikorkeakoululla (Borealis-sali, Jokiväylä 11 B, Rovaniemi) torstaina 27. marraskuuta klo 12–18.

Päiväohjelman jälkeen klo 19 alkaen on IGDA Finland Rovaniemi hubin ja Rovaniemen Pelilabra -kerhon järjestämä verkostoitumistapaaminen Bar & Lounge Sfäärissä (Kansankatu 15, Rovaniemi).

Ilmoittaudu ennakkoon

Seminaarin järjestävät yhteistyössä Lapin yliopiston taiteiden tiedekunnan Pelillisyyden soveltamisen selvityshanke Peso, Lapin yliopiston kasvatustieteiden tiedekunta / mediapedagogiikkakeskus, Lapin ammattikorkeakoulun Peliteknologian kehittämishanke Peke sekä Lapin ammattiopiston koulutuksen kehittämishanke 3DLapland. Hankkeita rahoittavat Lapin liitto, Lapin ELY-keskus sekä EU:n sosiaalirahasto ja aluekehitysrahasto.

Lisätietoja:
Suunnittelija Heikki Tikkanen, Pelillisyyden soveltamisen selvityshanke Peso, heikki.tikkanen (at) ulapland.fi
Seminaarin tapahtumasivu Facebookissa
Peso-hankkeen verkkosivut

LaY/Viestintä/SV