Uutiset 2009

Koulutusta kulttuuritietoiseen asiakaspalveluun

18.9.2009

Lapin yliopiston koulutus- ja kehittämispalvelut järjestää lokakuussa Monikulttuuriset asiakkaat -koulutuksen. Siinä tarkastellaan asiakaspalvelua, joka huomioi asiakkaiden erilaiset kulttuuriset taustat.

Monikulttuuriset asiakkaat -koulutus auttaa tunnistamaan asiakkaiden kulttuuritaustoja ja omia ennakkoluuloja sekä huomioimaan ne asiakaspalvelutilanteissa. Kouluttajana toimii kehittämiskonsultti Merja Svensk (Polepole Oy), jolla on pitkä kokemus monikulttuurisuudesta.

Koulutuksessa käsitellään muun muassa suomalaisen elämän ja asiakastyön sääntöjä, viestintää eri kulttuureissa sekä kulttuurin ohjaavaa vaikutusta maahanmuuttajissa ja kantaväestössä. Erityisesti tutustutaan muslimikulttuuriin ja afrikkalaiseen elämäntapaan. Koulutuksessa pohditaan konkreettisia asiakaspalvelutilanteita ja monikulttuuristen konfliktien ratkaisua.

Koulutus sopii erityisesti sosiaali- ja terveysalan sekä palvelualojen ammattilaisille. Koulutus järjestetään Lapin yliopistolla tiiviinä yhden päivän pakettina 9.10.2009. Ilmoittautumiset 24.9.2009 mennessä sähköisellä ilmoittautumislomakkeella www.ulapland.fi/koke.

Lisätietoja:
Koulutuspäällikkö Niina Alapuranen, niina.alapuranen(at)ulapland.fi, 040 515 6544

LaY/Viestintä/SV