Avoimen yliopiston opiskelijana sinulle luodaan automaattisesti
henkilökohtainen käyttäjätunnus, jonka avulla saat käyttöösi tietoverkon
palvelut, kuten opiskelijarekisteri Pepin, Moodle-verkkoympäristön, kirjaston
tietokantojen etäkäytön, sähköpostin, atk-luokkien tietokoneet ja
yliopiston langattoman verkon.
Zoom tai Teams -yhteyttä varten opiskelija ei tarvitse käyttäjätunnuksia, vaan suora luentolinkki on yleensä saatavilla opintojakson Moodle-työtilassa. Lue lisää kohdasta
Verkko-opiskelu ja verkkotentit.
Aloita käyttäjätunnusten käyttöönotolla, kun saat käyttäjätunnuksia koskevan sähköpostin it-käyttäjähallinnosta. Aktivoi käyttäjätunnus, joko henkilökohtaisilla verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.
Mikäli sinulla ei ole henkilökohtaisia verkkopankkitunnuksia, mobiilivarmennetta tai sinulla on ongelmia tunnusten aktivoimisessa, ole yhteydessä opiskelijoiden HelpDeskiin.