Yrjänheikki, T., Rahkala A.-K. & Haataja, A. (2020). Mentorimalli opettajan täydennyskouluttautumisessa lesson study -menetelmää hyödyntäen. Pilotointi yhdessä Lapin yliopiston Harjoittelukoulun ja Ylitornion Ainiovaaran opettajien kesken.
Hyvärinen, S. & Yrjänheikki, T. (2020). Lapin yliopiston Harjoittelukoulu, koulutukselliset ja pedagogiset ratkaisut: verkostoyhteistyön maakunnallinen kehittäminen ja mentorointimalli. Ammatillista kehittymistä ja hyvinvointia Lapin malliin -seminaariesitys (12.2.2020).
Yrjänheikki, T. & Turunen, T. (2020, arvioitavana). Lesson study -menetelmä opettajan ammatillisen osaamisen ja minäpystyvyyden kehittämisessä matematiikan oppiaineessa. Kasvatus 5/2020.
Körkkö, M., Kotilainen, M-R., Toljamo, S., & Turunen, T. (2019). Developing teacher in service education through professional development plan: modelling the process. Manuscript submitted for publication.
Leskisenoja, E., Körkkö, M. & Kotilainen, M-R. (2019). Opettaja, päivitätkö tavoitteellisesti osaamistasi? Puheenvuoroja. Kasvatus 50(2), 173–178.
Örn, Malla. (2020). Case Study on Teachers’ In-servise Training Needs Related to Activity-based Learning in Distance Teaching. Pro-gradu tutkielma. Kasvatustieteiden tiedekunta, Lapin yliopisto.
Lahti, E. (2019). ”Voisihan tuo olla tärkeää nuorelle opettajalle.” Nuorten opettajien käsityksiä täydennyskoulutuksen merkityksestä induktiovaiheessa. Pro-gradu tutkielma. Kasvatustieteiden tiedekunta, Lapin yliopisto.
Luhtasela, M. (2019). Verkossa! Kehittämistutkimus verkko-oppimisympäristön rakentamisesta haja-asutusseutujen kuvataidekasvatuksen tukemiseksi. Pro gradu –tutkielma. Taiteiden tiedekunta, Lapin yliopisto.
Ranta, L. (2019). Arktista osallisuutta: taideperustainen toimintatutkimus lappilaisten kuvataideopettajien osallistamisesta etä- ja monimuoto-opetuksen yhteissuunnitteluun. Pro gradu -tutkielma. Taiteiden tiedekunta, Lapin yliopisto.
Toljamo, S. (2018). Design-tutkimus. Henkilökohtaisen kehittymissuunnitelman kehittäminen opettajan ammatillisen kasvun tueksi. Pro-gradu tutkielma. Kasvatustieteiden tiedekunta, Lapin yliopisto.
Sepp, Hietanen, Enbuska, Tuisku, Ruokonen & Ruismäki 2018: Students expectations and reflections about piano courses in Finnish primary school teacher education
Hietanen, S. L., Enbuska, S. J. T., Tuisku, V. T., Ruokonen, I., & Ruismäki, H. (2018). Student Teachers’ Needs in Blended Piano Studies for Clinic Style Face-to-face Guidance. The European Journal of Social Behavioral Sciences XXIII, 3, 2701-2712.
Enbuska, S. J. T., Tuisku, V. T., Hietanen, S. L. (2018). The Community of Inquiry as a Framework in Student Teachers’ Music Education. The European Journal of Social Behavioral Sciences XXIII, 3, 2713-2732.
Mikko Luhtasela, esitelmä (Pro Gradu): Yhdessä verkossa - verkko-opetuskurssin oppimisympäristön toteutus haja-asutusseutujen koulujen kuvataiteen kehittämiseksi
Laura Ranta, esitelmä (Pro Gradu): Kuvataidekasvatus
Monimuotoinen etäopetus, Kotilainen M.-R.
Toiminnallinen kieltenopetus etäyhteyksiä hyödyntäen, Niemelä, N.
ArkTOP-hankkeen posteridia Opettajankoulutusfoorumin juhlaseminaarissa 29.11.2018: Arktinen pedagogiikka
ArkTOP-hankkeen esitys kasvatustieteenpäivillä Tampereella 16.11.2018: Kehittymissuunnitelma opettajien uranaikaisen kehittymisen tukena
Webinaari: Monimuotoinen etäopetus – Pedagogia perustana, digitaalisuus mahdollistajana
Webinaari: Tallentaminen musiikin opettamisen ja oppimisen monipuolistajana
Aloitusseminaari, hanke-esittely