Teemaryhmät:
1. Aikuiskasvatuksen ja jatkuvan oppimisen teemaryhmä / Thematic group on adult education and continuous learning
2. Digitaalinen teknologia ja media oppimisessa ja opetuksessa (DTMOO)
3. Erityispedagogiikka inklusiivisessa koulussa / Special education in inclusive schools
4. Global Perspectives on Teacher Reflection: Educational Growth through Practice and Interaction
5. Kaksikielinen opetus kestävänä osana suomalaista koulutusmaisemaa/Bilingual education as a sustainable feature of the Finnish educational landscape
6. Kamerakynän pedagogiikka: Elokuvallista ajattelua ja tiedonkäsittelyä yhdistävän pedagogisen mallin kehittäminen
7. Kasvatuksen ja koulutuksen feministisen tutkimuksen SIG-ryhmä: Feministinen tutkimus, yhdenvertaisuus ja tasa-arvo – Kestävyysajattelun lähtökohtia opetuksessa ja koulutuksessa
8. Kasvatus- ja koulutusalan johtajuus kestävän tulevaisuuden rakentajana / Pedagogiskt ledarskap för att bygga en hållbar framtid / Leadership in education as a builder of a sustainable future
9. Kasvatus sodassa / Education at war
10. Kasvatuspsykologia ja oppimistutkimus/Educational Psychology and Learning Research/Pedagogisk psykologi och inlärningsforskning
11. Kasvatussosiologia ja koulutuspolitiikka
12. Kasvatustieteen katseenseuranta- ja prosessitutkimuksen teemaryhmä (FinETS) / Thematic Group for Eye Tracking and Process Research in Education SIG (FinETS)
13. Kestävyyden, globalisaation ja tulevaisuuden ajallinen ja maantieteellinen tarkastelu kasvatustieteellisessä tutkimuksessa/Temporal and Geographical Inquiries into Sustainability, Globalisation, and the Future, in Educational Research
14. Kestävä kehitys kasvatuksessa ja koulutuksessa
15. Kestävä yrittäjyyskasvatus – tulevaisuuden tekijöitä kasvattamassa
16. Koulu ja eriarvoisuus / School and inequalities
17. Landscapes of Memory: Rethinking Mourning and Sustainability through Education
18. Leikki, leikillisyys ja oppiminen eri konteksteissa ja elämänvaiheissa
19. Miksi ihmiskunta ei opi? Tiedosta viisauteen ja itsekasvatukseen. / Why doesn't humanity learn? From knowledge to wisdom and self-cultivation.
20. Mitä on inklusiivinen kasvatus ja koulutus, vaativa monialainen tuki ja oppimisen tuki? Tuen käytännöt ja järjestelmät lapsuudesta aikuisuuteen/What is inclusive education, significant interprofessional support and support for learning? Practices and support systems from childhood to adulthood.
21. Mitä ovat kestävä opetus ja oppiminen? Ihmistä laajempia näkökulmia koulutuksen kehittämiseen
22. Myönteinen toimijuus koulussa ja työssä kestävän tulevaisuuden rakentajana
23. Narratiiviset lähestymistavat
24. Ohjausalan tutkimus
25. Opettajankoulutuksen tutkimuksen teemaryhmä/Research on Teacher Education
26. Pelkovallasta kelpovaltaan. Häirintä, väkivalta ja kiusaaminen sekä turvalliset vertaissuhteet lasten ja nuorten kasvuyhteisöissä
27. Perheet kestävyysmurroksen keskiössä — muutoksen tekijöinä ja kohteina/Families at the Heart of the Sustainability Transition — as Agents and Subjects of Change
28. Planetary boundaries in academia: Towards ecologically bounded life in higher education organizations/ Planetaariset rajat akatemiassa: kohti ekologisesti kestäviä korkeakouluja
29. Rasismi, valkoisuus ja koloniaalisuus koulutuksessa/Rasicm, whiteness and coloniality in education
30. Sámi bajásgeassima ja skuvlejumi áigeguovdilis dutkanfáttát / Current research on Sámi education
31. Taide- ja taitokasvatuksen tutkimuksen teemaryhmä/Special Interest Group on Arts Education
32. Taidelähtöisten ja luovien menetelmien tutkijaverkoston teemaryhmä / Thematic group of Arts-based and Creative Researchers Network
33. Taitojen oppiminen ja opettaminen
34. Teaching and learning in innovative learning environments
35. Trends and Perspectives in Early Childhood Education and Early Childhood Teacher Education in China and Finland
36. Tulevaisuudenkestävä demokratiakasvatus/Future-proof democratic education
37. Varhaiskasvatuksen opettajan diskursiiviset jatkuvan oppimisen vastuut PERUTTU
38. Vuorovaikutustutkimuksen teemaryhmä/Interaction Research
39. Wellbeing and AI in Education
40. What is Preservice Teacher Identity? Unifying Its Definition Through a Systematic Review of Empirical Studies from the Last 10 Years