Thematic Groups:
1. Thematic group on adult education and continuous learning /Aikuiskasvatuksen ja jatkuvan oppimisen teemaryhmä /
2. Digitaalinen teknologia ja media oppimisessa ja opetuksessa (DTMOO)
3. Special education in inclusive schools/ Erityispedagogiikka inklusiivisessa koulussa
4. Global Perspectives on Teacher Reflection: Educational Growth through Practice and Interaction
5. Bilingual education as a sustainable feature of the Finnish educational landscape/ Kaksikielinen opetus kestävänä osana suomalaista koulutusmaisemaa
6. Kamerakynän pedagogiikka: Elokuvallista ajattelua ja tiedonkäsittelyä yhdistävän pedagogisen mallin kehittäminen
7. Kasvatuksen ja koulutuksen feministisen tutkimuksen SIG-ryhmä: Feministinen tutkimus, yhdenvertaisuus ja tasa-arvo – Kestävyysajattelun lähtökohtia opetuksessa ja koulutuksessa
8. Leadership in education as a builder of a sustainable future/ Kasvatus- ja koulutusalan johtajuus kestävän tulevaisuuden rakentajana / Pedagogiskt ledarskap för att bygga en hållbar framtid
9. Education at war / Kasvatus sodassa
10. Educational Psychology and Learning Research/Kasvatuspsykologia ja oppimistutkimus/Pedagogisk psykologi och inlärningsforskning
11. Kasvatussosiologia ja koulutuspolitiikka
12. Thematic Group for Eye Tracking and Process Research in Education SIG (FinETS)/ Kasvatustieteen katseenseuranta- ja prosessitutkimuksen teemaryhmä (FinETS)
13.Temporal and Geographical Inquiries into Sustainability, Globalisation, and the Future, in Educational Research/ Kestävyyden, globalisaation ja tulevaisuuden ajallinen ja maantieteellinen tarkastelu kasvatustieteellisessä tutkimuksessa
14. Kestävä kehitys kasvatuksessa ja koulutuksessa
15. Kestävä yrittäjyyskasvatus – tulevaisuuden tekijöitä kasvattamassa
16. School and inequalities/ Koulu ja eriarvoisuus
17. Landscapes of Memory: Rethinking Mourning and Sustainability through Education
18. Leikki, leikillisyys ja oppiminen eri konteksteissa ja elämänvaiheissa
19. Why doesn't humanity learn? From knowledge to wisdom and self-cultivation./ Miksi ihmiskunta ei opi? Tiedosta viisauteen ja itsekasvatukseen.
20. What is inclusive education, significant interprofessional support and support for learning? Practices and support systems from childhood to adulthood./ Mitä on inklusiivinen kasvatus ja koulutus, vaativa monialainen tuki ja oppimisen tuki? Tuen käytännöt ja järjestelmät lapsuudesta aikuisuuteen
21. Mitä ovat kestävä opetus ja oppiminen? Ihmistä laajempia näkökulmia koulutuksen kehittämiseen
22. Myönteinen toimijuus koulussa ja työssä kestävän tulevaisuuden rakentajana
23. Narratiiviset lähestymistavat
24. Ohjausalan tutkimus
25. Research on Teacher Education/ Opettajankoulutuksen tutkimuksen teemaryhmä
26. Pelkovallasta kelpovaltaan. Häirintä, väkivalta ja kiusaaminen sekä turvalliset vertaissuhteet lasten ja nuorten kasvuyhteisöissä
27. Families at the Heart of the Sustainability Transition — as Agents and Subjects of Change/ Perheet kestävyysmurroksen keskiössä — muutoksen tekijöinä ja kohteina
28. Planetary boundaries in academia: Towards ecologically bounded life in higher education organizations/ Planetaariset rajat akatemiassa: kohti ekologisesti kestäviä korkeakouluja
29. Rasicm, whiteness and coloniality in education/ Rasismi, valkoisuus ja koloniaalisuus koulutuksessa
30. Current research on Sámi education/ Sámi bajásgeassima ja skuvlejumi áigeguovdilis dutkanfáttát
31. Special Interest Group on Arts Education/ Taide- ja taitokasvatuksen tutkimuksen teemaryhmä
32. Thematic group of Arts-based and Creative Researchers Network/ Taidelähtöisten ja luovien menetelmien tutkijaverkoston teemaryhmä
33. Taitojen oppiminen ja opettaminen
34. Teaching and learning in innovative learning environments
35. Trends and Perspectives in Early Childhood Education and Early Childhood Teacher Education in China and Finland
36. Future-proof democratic education/Tulevaisuudenkestävä demokratiakasvatus
37. Varhaiskasvatuksen opettajan diskursiiviset jatkuvan oppimisen vastuut
38. Interaction Research/Vuorovaikutustutkimuksen teemaryhmä
39. Wellbeing and AI in Education
40. What is Preservice Teacher Identity? Unifying Its Definition Through a Systematic Review of Empirical Studies from the Last 10 Years