Kurssikirjallisuus:
1. Findsen, B., & Formosa, M. (2011). Lifelong learning in later life. A handbook on older adult learning. Rotterdam: SensePublishers. 978-94-6091-651-9
2. Haupeltshofer A, Egerer V, Seeling S. (2020). Promoting health literacy: What potential does nursing informatics offer to support older adults in the use of technology? A scoping review. Health Informatics Journal, 26(4), 2707–2721 https://doi.org/10.1177/1460458220933417
3. Hyppönen, H., & Aalto, A.-M. (2019). Citizens’ experiences of e-health and e-welfare ser-vices. Teoksessa T. Vehko, S. Ruotsalainen & H. Hyppönen (toim.), E-health and e-welfare of Finland. Check point 2018. Report 7/2019 (s. 148–167). National Institute for Health and Welfare. https://www.julkari.fi/handle/10024/138244
4. Hänninen, R. ym. (2021). Digiosallisuuden käsite ja keskeiset osa-alueet. Digiosallisuus Suomessa- hankkeen väliraportti. Valtioneuvoston selvitys- ja tutkimustoiminnan julkaisusarja 2021: 25. https://julkaisut.valtioneuvosto.fi/handle/10024/163036
5. Kaihlanen, A. ym. (2021). Haavoittuvat ryhmät etäpalvelujen käyttäjinä – kokemuksia CO-VID-19-epidemian ajalta. Tutkimuksesta tiiviisti 33/2021. THL Terveyden ja hyvinvoinnin laitos. https://bit.ly/3xFXO6g
6. Kanerva, A., & Oksanen-Särevä, K. (2021). Aikuisten medialukutaidon edistämisen hyvät käytännöt ja kehittämistarpeet. Loppuraportti. KAVI ja Cupore. https://medialukutaitosuomessa.fi/aikuistenmedialukutaito.pdf
7. Pihlainen, K., Korjonen-Kuusipuro, K., & Kärnä, E. (2021). Perceived benefits from non-formal digital training sessions in later life: views of older adult learners, peer tutors, and teachers. International Journal of Lifelong Education, 40(2). https://bit.ly/3EboMoX
8. Pääjärvi, S., & Palsa, L. (2015). Entäs aikuiset? Katsaus medialukutaidon edistämiseen digitalisoituvassa Suomessa. Aikuiskasvatus, 35(3), 199–207. https://doi.org/10.33336/aik.94146
9. Rasi, P. (2021). On the margins of digitalization. The social construction of older people and the Internet (s. 24–42). Publications of the University of Eastern Fin-land. Dissertations in Social Sciences and Business Studies, No 248. https://bit.ly/3lovSin
10. Rasi, P., Vuojärvi, H., & Rivinen, S. (2021). Promoting media literacy amongst older people: a systematic review. Adult Education Quarterly, 71(1), 37–54. https://journals.sagepub.com/doi/pdf/10.1177/0741713620923755
11. Rasi, P., & Taipale, S. (2021). Tuki, ohjaus ja koulutus - ikääntyneet digitalisoituvassa me-diayhteiskunnassa. Gerontologia, 34(4), 328–332. https://journal.fi/gerontologia/article/view/99601
12. Rasi, P., Vuojärvi, H., & Hyvönen, P. (2016). Aikuisten ja ikääntyneiden mediakasvatus. Teoksessa L. Pekkala, S. Salomaa & S. Spisák (toim.), Monimuotoinen mediakasvatus (s. 198–212). Helsinki: Kansallinen Audiovisuaalinen Instituutti. https://bit.ly/2v7afbL
13- Rivinen, S. (2021). Developing media literacy geragogy for older people through design-based research. [Doctoral dissertation, University of Lapland]. Lau-da. http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-337-288-7
14. Soyeon, S., Kyoung-A., Kim, M., Oh, J., Chu, S.-H., & Choi, J. (2021). Measurement of digital literacy among older adults: systematic review. Journal of Medical Internet Research, 23(2). https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33533727/