Peliopintojen avainhenkilökunta verkottuu keskenään, osaamista jaetaan oppilaitosten kesken ja mahdolliset puutteet osaamisessa täydennetään koulutuksen jatkuvaksi toteuttamiseksi. Peliosaamisen jatkuvaksi päivittämiseksi luodaan kestävä yhteinen toimintapa. Oppilaitosten perustoimintaan luodaan toimintamalli tilojen, laitteiden ja ohjelmistojen yhteisestä käytöstä opetuksessa, opiskelijoiden omaehtoisessa työskentelyssä, opiskelijoiden kaupallisissa tuotannoissa, T&K- toiminnassa ja yritysyhteistyössä. Peliopinnot sidotaan oppilaitoksissa tehtävään tutkimukseen ja koulutusyhteistyössä tuotetaan alueen elinkeinoja edistäviä tuote- ja palvelukonsepteja sekä tutkimustuloksia.
Hankkeella pyritään kasvattamaan oppilaitoksista valmistuvien opiskelijoiden työllistymistä pelillisyyteen liittyviin tehtäviin. Alueen yrityksille ja julkisille toimijoille tuotetaan tietoa pelillisyyden ja peliteknologian mahdollisuuksista toimintansa kehittämisessä sekä mahdollisuuksista saada siihen liittyvää tutkimus- ja kehityspalvelua. Oppilaitosten ja alueen pelialan yrityshautomotoiminnan välille kehitetään yhteistyötä, joka tarjoaa opiskelijoille väylän kehittää omia tuotantojaan kaupallisiksi tuotteiksi ja liiketoiminnaksi asti. Oppilaitosten yhteisellä pelitoiminnalle luodaan selkeä brändi. Alueella järjestetään kansallisesti merkittäviä, pelialaa ja pelillisyyttä käsitteleviä tapahtumia, joita hyödynnetään opetuksessa, osaamisen kehittämisessä ja T&K-toiminnassa.